Jeśli chcesz odzyskać swój pomarańczowy numer, musisz wiedzieć kilka rzeczy. Po pierwsze, musisz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Orange.
Powiedzą Ci jak przenieść swój numer. Można to zrobić telefonicznie lub w jednym z salonów Orange. Po przeniesieniu numeru będziesz mógł go używać w nowej sieci.
1. Kontakt z działem obsługi klienta Orange
Niezależnie od tego, czy szukasz porady dotyczącej planu taryfowego, nowego połączenia internetowego, czy po prostu masz pytanie dotyczące rozliczeń, Orange udostępnia kilka sposobów skontaktowania się z działem obsługi klienta. Najlepszym sposobem na skontaktowanie się z Orange jest kontakt online, jednak dla tych, którzy wolą porozmawiać z doradcą przez telefon, oferują oni również kilka numerów telefonów.
Kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta Orange, należy być przygotowanym na to, że możemy zostać zawieszeni. Najlepiej dzwonić wcześnie rano lub pod koniec dnia, gdyż pozwoli to uniknąć długiego oczekiwania na połączenie.
Aby skontaktować się z Orange za pomocą poczty elektronicznej, użyj swojego konta Espace Client Orange (te same dane uwierzytelniające, które powinieneś otrzymać przy zapisie do Orange). Jeśli zapomniałeś danych do logowania, możesz poprosić o ich ponowne wysłanie SMS-em lub e-mailem.
Możesz również skorzystać z czatu na żywo, aby porozmawiać z doradcą. Jest on dostępny w godzinach od 8 do 22 od poniedziałku do soboty. W celu wymiany karty SIM możesz również udać się do najbliższego sklepu lub punktu sprzedaży Orange.
Gdy już będziesz miał wymienioną kartę SIM, pamiętaj o jej włączeniu i aktywacji. Dzięki temu wszystkie funkcje będą działać prawidłowo, a Twoje konto w Orange zostanie zaktualizowane. Następnie możesz zacząć korzystać z nowego konta Orange i przenieść swoje numery telefonów do nowej sieci.
Jeśli masz doładowanie na dotychczasowym koncie prepaid lub post-paid, nie zostanie ono przeniesione do nowej sieci. Oznacza to, że stracisz wszystkie doładowania i pakiety, które już zakupiłeś. Zaleca się przekazanie pozostałego kredytu na cele charytatywne przed przeniesieniem numeru.
Alternatywnie możesz podać swój kod PAC dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta Orange. W przypadku klientów płacących za miesiąc jest to numer 07973 100 150, a w przypadku klientów płacących za prąd – 07973 100 450. Proces przeniesienia numeru telefonu nie powinien trwać dłużej niż jeden dzień roboczy, jeśli kod PAC zostanie podany przed godziną 17:30.
2. Uzyskaj kod PAC
Jeśli jesteś w Orange od jakiegoś czasu i chcesz zachować swój numer, możesz to łatwo zrobić, wnioskując o kod PAC. Jest to dziewięciocyfrowy „kod autoryzacji przeniesienia”, który umożliwia przeniesienie numeru telefonu komórkowego z jednej sieci do drugiej.
Kod PAC możesz uzyskać od Orange na kilka różnych sposobów, z których wszystkie są bezpłatne i proste do wykonania. Możesz poprosić o kod PAC zespół obsługi klienta Orange online, przez SMS lub przez telefon. Możesz również poprosić swoją obecną sieć komórkową o podanie kodu PAC – jest to tzw. przeniesienie przez dawcę.
W przypadku klientów korzystających z usługi Pay Monthly, kod PAC można przekazać dzwoniąc pod numer 150 w swojej słuchawce Orange lub dzwoniąc pod numer 07973 100 150 z dowolnego innego telefonu. Dla klientów Pay As You Go kod PAC można przesłać SMS-em wysyłając wiadomość na numer 65075 (bezpłatnie z karty SIM Orange).
Po uzyskaniu kodu możesz go przesłać do swojej nowej sieci, która będzie mogła przeprowadzić transfer w Twoim imieniu. W zależności od sieci, to zwykle odbędzie się w następnym dniu roboczym i nie powinny być pobierane za tę usługę, choć terminy różnią się od sieci do sieci.
Kod PAC jest ważny tylko przez 30 dni, więc musisz działać szybko, jeśli chcesz zachować swój stary numer. Najlepiej jest poprosić o kod PAC w sieci, do której się przenosisz, przed złożeniem zamówienia na nowy plan SIM only lub zakupem telefonu.
Większość sieci wymaga podania kodu PAC i tymczasowego numeru telefonu, zanim rozpocznie proces przenoszenia numeru. Informacje te będą potrzebne przed godziną 17.30 w dniu roboczym, a numer zostanie przeniesiony następnego dnia roboczego – choć dokładne terminy różnią się w zależności od sieci.
Po przeniesieniu numeru powinien on zostać natychmiast połączony z siecią nowej sieci i nie powinieneś już otrzymywać żadnych połączeń ze starego numeru. Może to potrwać kilka minut, gdy łączy się, ale jest to normalne i nie powinno mieć wpływu na usługi w ogóle.
3. Prześlij swój kod PAC
Gdy przechodzisz z jednej sieci komórkowej do drugiej, możesz zachować swój dotychczasowy numer, uzyskując kod PAC (Porting Authorisation Code) od starego operatora. Kody te są bezpłatne i ważne przez 30 dni, a można je uzyskać na różne sposoby – przez internet, SMS-em lub telefonicznie, dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta Orange.
Po otrzymaniu kodu PAC od obecnej sieci, należy go przesłać do nowej sieci. Pozwoli to na przeniesienie do niej numeru. Kod PAC należy przesłać przed upływem dziennej godziny granicznej, która w zależności od sieci wynosi od 15.00 do 17.30. Jeżeli złożysz kod PAC po tym czasie, przeniesienie potrwa dwa dni robocze.
Twój kod PAC to unikalny kod alfanumeryczny, który jest generowany przez dostawcę Twojej starej sieci i może być wykorzystany przez Twojego nowego dostawcę komórkowego do przeniesienia Twojego numeru. Zarówno stara, jak i nowa sieć będą musiały przeprowadzić kilka podstawowych kontroli bezpieczeństwa przed rozpoczęciem procesu.
Podczas procesu przenoszenia, Twoja obecna sieć przestanie świadczyć Ci usługi, a Ty stracisz trochę zasięgu na swoim telefonie podczas przenoszenia. Ten przestój powinien być minimalny i powinien być zakończony w dniu, w którym twój numer zostanie przeniesiony.
Po zakończeniu transferu, Twój stary operator komórkowy automatycznie zamknie Twoje konto w swojej sieci. Będziesz miał wtedy wolne konto u swojego nowego operatora.
O kod PAC można wystąpić tylko wtedy, gdy ma się obecnie umowę ze starą siecią i można go użyć tylko do przeniesienia numerów komórkowych w Wielkiej Brytanii, czyli numerów brytyjskich zaczynających się od 07 (z wyjątkiem 02, 07 i 08). Nie jest również możliwe użycie kodu PAC w przypadku planu taryfowego lub numeru stacjonarnego.
Kod PAC można uzyskać na wiele sposobów, ale najłatwiejszym i najszybszym sposobem jest wysłanie z karty SIM Orange bezpłatnego SMS-a o treści „PAC” na numer 65075. Gdy to zrobisz, Orange wyśle Ci kod SMS-em i rozpocznie proces przenoszenia Twojego numeru.
4. Przenieś swój numer
Jednym z najbardziej satysfakcjonujących aspektów zmiany operatora jest możliwość otrzymania błyszczącego nowego urządzenia. Proces przenoszenia telefonu komórkowego od jednego operatora do drugiego znany jest jako przenoszenie numeru. Uzyskanie telefonu przełączonego do nowego przewoźnika może być długi, mylące i kosztowne sprawy. Na szczęście istnieje kilku operatorów komórkowych, którzy sprawiają, że proces ten jest tak bezbolesny, jak to możliwe. Aby rozpocząć proces, skontaktuj się ze swoim nowym operatorem komórkowym i wspomnij, że zmieniasz operatora. Może to potrwać do kilku dni, zanim twój numer zostanie oficjalnie przeniesiony, ale od tego momentu powinno być już gładko. Po dokonaniu przejścia, gratulacje! Poniżej znajdują się niektóre z naszych głównych wskazówek dla bezstresowego doświadczenia przenoszenia:
Najlepiej jest zadzwonić do swojego nowego dostawcy i wyjaśnić swoją sytuację, aby mogli poświęcić Ci pełną uwagę swoich przedstawicieli obsługi klienta.
Podobne tematy