Często zdarzają się powody, dla których trzeba usunąć wpis z Google Moja Firma. Może to być na przykład zła recenzja, którą chcesz usunąć, lub całkowite usunięcie firmy z listy.
Usuwanie wpisu w Google
Niezależnie od tego, czy zmieniasz tylko adres firmy, czy zamykasz ją na dobre, możesz potrzebować usunąć wpis w Google. Proces ten jest dość łatwy. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z konsekwencji.
Przed usunięciem firmy, ważne jest, aby upewnić się, że naprawiasz wszelkie problemy, które mogą powodować, że Twoja firma nie jest notowana. Ważne jest również, aby poinformować swoich klientów, że zmieniłeś adres swojej firmy. To zapewni, że nie stracisz żadnych poprzednich klientów lub informacji biznesowych.
Aby rozpocząć usuwanie wpisu firmy z Google, przejdź do pulpitu nawigacyjnego Google My Business i kliknij ikonę menu z trzema kropkami. Spowoduje to wyświetlenie rozwijanego menu, w którym zobaczysz “Działania”. W rozwijanym menu zobaczysz opcję “Usuń ten wpis” lub “Edytuj”. Aby usunąć firmę, musisz kliknąć na przycisk “Edytuj”.
Kiedy klikniesz na przycisk EDYTUJ, pojawi się okno dialogowe. Z tego miejsca możesz wybrać opcję Usuń interes lub Usuń.
Aby usunąć firmę, musisz zalogować się na swoje konto Google. Przycisk “Usuń ten wpis” znajduje się w prawym górnym rogu strony.
Możesz również usunąć biznes, który jest tymczasowo zamknięty. Dzięki temu Twoja lista nie pojawi się w Mapach Google. Jeśli zamierzasz się przeprowadzić, możesz użyć Menedżera profili biznesowych, aby zmienić właściciela wpisu.
Jeśli zmieniłeś lokalizację swojej firmy, możesz zaktualizować jej adres za pomocą Map Google. Możesz też poprosić Google o oznaczenie firmy jako trwale zamkniętej. Chociaż jest to mniej poważne niż usunięcie biznesu, nadal warto aktualizować swoich klientów.
Jeśli nie jesteś pewien, co robisz, możesz chcieć zatrudnić profesjonalistę do pomocy. Niektórzy właściciele odnieśli sukces w udowodnieniu, że są właścicielami firmy wymienionej w Google. Inni właściciele potrzebowali porady prawnej, aby pomóc im zarządzać swoimi listami.
Niezależnie od tego, czy aktualizujesz lokalizację swojej firmy, czy usuwasz firmę z Google, warto upewnić się, że robisz to we właściwy sposób.
Usuwanie negatywnej recenzji
Niezależnie od tego, czy masz pozytywną czy negatywną recenzję swojej firmy w Google Moja Firma, możesz chcieć poświęcić trochę czasu, aby na nią odpowiedzieć. Nawet jedna zła recenzja może odstraszyć nowych klientów i zaszkodzić Twojej reputacji online. Jednak usunięcie negatywnej recenzji w Google Moja Firma nie jest prostym procesem.
Na szczęście Google zapewnia różne sposoby kontaktu z obsługą klienta. Możesz to zrobić przez telefon lub e-mail. Proces może trwać kilka dni, więc ważne jest, aby skontaktować się z nimi w ciągu 24 godzin. Możesz również skontaktować się z nimi, oznaczając ich konto na Twitterze.
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest ustalenie, czy recenzja jest uzasadniona. Jeśli możesz dowiedzieć się, skąd pochodzi recenzja, możesz określić, czy recenzja jest fałszywa, czy była przeznaczona dla Twojej firmy. Niektóre recenzje to tylko kwestia konstruktywnej krytyki, podczas gdy inne są oszczercze. Powinieneś również spróbować ustalić, czy recenzent był obecnym lub przeszłym pracownikiem. Jeśli istnieje wyraźny konflikt interesów, recenzent traci prawo do opublikowania recenzji w Twoim imieniu.
Kolejnym krokiem jest ocena Twoich produktów i obsługi klienta. Jeśli problem klienta został rozwiązany, jest mało prawdopodobne, że odrzuci on uprzejmą prośbę o usunięcie recenzji. Jeśli recenzja jest oszczercza, możesz poprosić recenzenta o jej usunięcie.
Dobrym pomysłem jest również oznaczenie nieodpowiednich recenzji. Możesz to zrobić poprzez sekcję Recenzje w swoim profilu biznesowym. Jeśli recenzja jest fałszywa, możesz zgłosić ją do Google. Jeśli recenzja jest nielegalna, możesz przesłać kopię dokumentu do Google. Możesz również zadzwonić bezpośrednio do Google i poinformować ich o tym.
Jeśli masz “prawdziwą” negatywną recenzję, możesz również poprosić recenzenta o jej usunięcie. Jest to świetny sposób, aby dowiedzieć się, co jest nie tak z Twoją firmą i może pomóc w poprawieniu oferty usług. Recenzja powinna być zgodna z polityką recenzji Google, więc można ją usunąć.
Wreszcie, usunięcie negatywnej recenzji w Google może być tak proste, jak skontaktowanie się z recenzentem i poproszenie go o usunięcie. Chociaż może to nie być najłatwiejszy sposób, jest to jedna z najlepszych metod.
Usuwanie wielu pozycji z Google
Posiadanie wielu pozycji w Google może powodować zamieszanie wśród klientów. Te listy są często mylące, ponieważ nie zawierają wiele treści. Jeśli zauważysz, że masz więcej niż jedną listę w Google, to czas podjąć działania.
Istnieje wiele sposobów na pozbycie się tych zduplikowanych profili biznesowych. Pierwszą metodą jest skontaktowanie się z pomocą techniczną Google i poproszenie o połączenie Twoich list. Jeśli jesteś gotów włożyć wysiłek, może to być bardzo skuteczny sposób na usunięcie wielu profili biznesowych z Google.
Inną opcją jest niezweryfikowanie swoich ofert. Nie spowoduje to usunięcia wpisów, ale oznaczy je jako niezweryfikowane, co uniemożliwi ich pojawienie się w Mapach Google.
Podczas gdy istnieją inne platformy, które pozwalają zrobić to samo, mogą również karać cię za spam, co może mieć wpływ na całe konto. Możesz użyć Google Chrome, aby usunąć niechciane listy.
Możesz również zgłosić wiele lokalizacji za pomocą Map Google. Jeśli jesteś lekarzem, możesz zgłosić klinikę lub praktykę, która ma wiele lokalizacji. Będzie to widoczne dla innych użytkowników.
Możesz także zgłaszać zamknięte firmy. Jeśli Twoja oferta dotyczy firmy, która została zamknięta, jest to świetny sposób na usunięcie jej z Google. Pojawi się ona jako czarne pole na mapie. Zostanie również oznaczony jako trwale zamknięty.
Możesz również zgłosić zduplikowane recenzje. Google wykrywa fałszywe recenzje na podstawie pewnych wzorców. Wykrywają również obraźliwe zachowanie i osobiste tyrady. Tego typu recenzje będą miały negatywny wpływ na Twój ranking SEO.
Jeśli chcesz usunąć firmę z Google, musisz zweryfikować swoją własność i przekazać kontrolę nad kontem do Ciebie. Może to jednak potrwać 60 dni, aby w pełni usunąć informacje o firmie. Po tym czasie powinieneś być w stanie ponownie korzystać z Google My Business. Proces jest prosty i łatwy.
Pamiętaj, że nadal będziesz mieć swoje nazwisko, adres i numer telefonu w Google. Jest to przydatne, jeśli chcesz się upewnić, że Twoja firma jest eksponowana w sposób, na jaki zasługuje.
Flagowanie fałszywej recenzji
Identyfikacja i flagowanie fałszywej recenzji w Google Moja Firma może być trudnym procesem. Jednak nie jest to niemożliwe. Istnieje kilka sztuczek, które mogą pomóc w identyfikacji fałszywych recenzji.
Po pierwsze, upewnij się, że znasz wytyczne Google dotyczące reagowania na recenzje. Jeśli uważasz, że recenzja jest nieodpowiednia, możesz skontaktować się z pomocą techniczną Google i poprosić o jej usunięcie. Zrobią to tylko wtedy, gdy będą mieli dowód na Twoje roszczenia.
Jeśli nie jesteś w stanie usunąć recenzji, spróbuj skłonić recenzenta do poprawienia błędu. Możesz również powiadomić kilka osób o recenzji. Możesz użyć zrzutu ekranu, aby poprzeć swoje roszczenie. Powinieneś również porównać czas i datę recenzji, aby zobaczyć, czy są w niej jakieś błędy.
Możesz również spróbować odwołać się do Google, aby usunąć recenzję. Mają zespół ludzkich operatorów, którzy przeglądają i odpowiadają na te recenzje. Możesz wysłać im skargę na Twitterze lub zgłosić recenzję bezpośrednio w Google.
Będziesz musiał wypełnić formularz, aby skontaktować się z Google. Przetwarzanie raportu może potrwać kilka dni. Odpowiedzą na niego za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ważne jest, aby Twoja odpowiedź była krótka i na temat. W kontaktach z recenzentem lepiej nie popadać w defensywę.
Kiedy odpowiadasz na recenzję, pamiętaj, aby podkreślić, jak recenzja wpływa na Twój biznes. Być może będziesz też musiał podkreślić te fragmenty recenzji, które naruszają zasady Google.
Jeśli recenzja zawiera mowę nienawiści lub inną wrażliwą treść, należy przekazać ją do Pomocy technicznej Google. Jeśli nie jesteś pewien, z kim powinieneś porozmawiać, możesz poszukać porady na forum pomocy technicznej społeczności Google.
Należy również pamiętać, że nie wszystkie recenzje zostaną usunięte przez Google. Możesz zażądać usunięcia recenzji z powodów prawnych, np. jeśli narusza ona politykę Google.
W zależności od sposobu zamieszczenia recenzji, zidentyfikowanie fałszywej recenzji może być trudne. Kilka rzeczy, których należy szukać to błędy ortograficzne, powtarzające się wykrzykniki, niespójny tekst i wyraźne treści.
Podobne tematy